دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با بیان اینکه گردان‌های عزالدین قسام هیمنه رژیم صهیونیستی را درهم شکست و موازانه وحشت را به جای موازانه قدرت برقرار کرد، افزود: در حال حاضر هیچ نقطه‌ای در سرزمین‌های اشغالی از تیررس موشک‌های مقاومت در امان نیست و تعداد زیاد موشک‌ها و عدم کارائی گنبد آهنین غرور و هیمنه این رژیم را شکسته است.

 به گزارش خبرنگار مهر، سرلشگر یحیی رحیم صفوی، پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: راهپیمایان به ویژه جوانان برومند انقلاب اسلامی با حضور اقتدار آفرین خود حمایت شان را در عرصه بین المللی از ملت فلسطین نشان دادند و راهپیمایی دشمن شکن مردم مشهد باعث دلگرمی و قوت قلب و تقویت روحیه مبارزان مظلوم و قهرمان مردم غزه شد.
 
وی ادامه داد: راهپیمایی مردم ایران به همراه 80 منطقه جهان نشان می‌دهد محاسبات سازمان های اطلاعاتی و صهیونیستی بر علیه مردم غزه و مقاومت ملت فلسطین با شکست مواجهه شده است.
 
وی عنوان کرد: سیاست نظامی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و مقاومت ملت فلسطین سبب خشم و انزجار و تنفر یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان شد و در حال حاضر افکار مردم جهان علیه این رژیم که وحشیانه کودکان و مادران را می کشد، واکنشی احساساتی و عاطفی در همه جهان بوجود آورده که این واکنش جهانی برای سران رژیم صهیونیستی یک واقعه تلخ و معنادار است و همین واکنش ها نشان می دهد که سران این رژیم در تصمیم گیرهای خود اشتباه کرده‌اند.
 
وی با تاکید بر اینکه امروز ملت ایران به رغم فشارهای ظالمانه اسرائیل به عنوان بدنه فعال امت اسلامی محور افشاسازی توطئه جبهه صهیونیستی، غربی و عربی بر علیه مردم مظلوم فلسطین است، گفت: بیداری اسلامی به نظام سلطه اثبات کرد که محاسبات و استراتژی رژیم صهیونیستی غلط است.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: سیاست‌های آمریکایی و اروپایی و عربی طی سه سال گذشته و آنچه در عراق و لبنان و مصر بوجودآمده زمینه ساز کشتار وحشیانه مردم فلسطین بوده است.
 
سرلشگر صفوی تاکید کرد: مردم در مناطق اشغالی از ترس به پناهگاه‌ها پناه برده‌اند و زندگی عادی در شهرک‌های صهیونیستی وجود ندارد و مدارس و دانشگاه ها تعطیل شده  و آنچه این رژیم برای مهاجران وعده داده بود یک خیال بود که عملی نشد و اکنون سران این رژیم به عنوان دروغ گوترین سران جهانی شناخته شده اند و مهاجرت معکوس و فرار از سرزمین های اشغالی شروع شده است.
 
مبنای قدرت در جهان اقتصاد و فرهنگ است
 
وی تصریح کرد: آمریکایی‌ها می‌خواستند بعد از فروپاشی شوری این تئوری را در جهان ثابت کنند که تنها قدرت سیاسی جهان هستند و جهان تک قطبی شده اما این تک قطبی سازی با شکست مواجه شده و  اکنون به نظر آگاهان مسائل روابط بین الملل قدرت به سمت شرق عالم در حرکت است و مبنای قدرت در جهان اقتصاد و فرهنگ است و یکی از قاره هایی که ظهور قدرت بر آن نمایان است قاره آسیاست.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: در قاره آسیا و اقانوسیه سه قدرت چین، هند و روسیه به سمت یک قدرت واقعی در حرکت هستند و یک قدرت جدید را در قرن حاضر شاهد هستیم و ایران با کشورهای اسلامی یک قدرت دیگر را تشکیل می دهند زیرا نظام اسلامی با داشتن مولفه های فرهنگ و تمدن اسلامی توانسته الهام بخش و نجات دهنده جهانیان باشد و این در حالی است که غربی ها و فرهنگ آنان هیچ الهام بخشی ندارد و تنها دین اسلام، الهام بخش برای بشریت است.
 
وی تصریح کرد: در راس فرهنگ و تمدن اسلامی، فرهنگ ایران و نظام اسلام قرار دارد که شما مردم ایران با نثار 200 هزار شهید بعد از 35 سال نوید دهنده و الهام بخش بودید و هم اکنون سخنان رهبری برای مسلمانان جهان الهام بخش است.
 
سرلشگر صفوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه اسلام و مسلمانان دارای قدرت هستند، افزود: یکی از دلایل قدرت مسلمانان ازدیاد جمعیت آنان در نقاط مختلف جهان و مولفه اقتصادی است زیرا تنها در مباحث انرژی 57 کشور عضو همکاری اسلامی 75 درصد ذخایر نفت و گاز جهان را در اختیار دارند و این قدرت بزرگی است چون همه کشورها به ویژه آمریکا سالانه به 20 میلون بشکه نفت نیاز دارند.
 
به گفته وی بعد از آمریکا چینی‌ها نیز برای رسیدن به قدرت نیاز به چندین میلیون واردات نفت دارند که این در اختیار کشورهای اسلامی است.
 
وی یادآور شد: تسلط بر تنگه ها و گذرگاه های استراتژیک جهان از عوامل توانمندسازی و قدرت مسلمانان در قرن 21 است که می تواند تبدیل به قطب بزرگ جهانی با عنوان قدرت جهان اسلام شود و در این شرایط آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و دست نشانده های آنان از شکل گیری این قدرت نگران هستند و به این خاطر آمریکا به عراق و افغانستان لشگرکشی کرد و پایگاه هایی را در کشورهای جنوب خلیج فارس راه اندازی کرد و به عنان مثال 17 میلیارد سلاح به قطر فروخت.
 
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در ایجاد خاورمیانه جدید شکست خورده اند و آنان گمان می کردند زایمان خاورمیانه شروع شده اما ظاهرا این بچه متولد نشده سقط شد و در حقیقت ظهور بیداری اسلامی در کشورهای مصر  وبحرین، آمریکایی ها را غافل گیر کرد.
 
سرلشگر صفوی تصریح کرد: آمریکایی ها و اسرائیلی‌ها می‌خواهند با ایجاد ناامنی و تفرقه بین مسلمانان از ایجاد و شکل گیری قدرت بزرگ اسلامی جلوگیری کنند و با پول کشورهای عربی و فکر و سیاست آمریکایی ها به مقابله با بیداری اسلامی و جلوگیری از انقلاب های داخلی منطقه یعنی پاتک بیداری اسلامی بپردازند.  
 
ایجاد تفرقه بین تسنن و تشیع در کشورهای عربی برای بقا صهیونیست‌ها
 
وی با اعلام اینکه امروز تفرقه بین تسنن و تشیع و ایجاد ناامنی در کشورهای عربی برای بقا صهیونیست‌ها هدف آمریکایی‌هاست، افزود: تضعیف کشورهای محور مقاومت و حامیان فلسطینی و حماس و مقابله با قدرت و نفوذ ایران و تاثیرگذاری آن در حوادث منطقه از دیگر اهداف شوم اسرائیلی‌ها و آمریکایی هاست.
 
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا سرنگونی صدام را باعث افزایش قدرت ایران دانست و افزود: نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران در منطقه گسترش پیدا کرده و در حال حاضر یک دولت اسلامی شیعه در عراق بوجود آمده که رئیس جمهور و اکثریت پارلمان عراق آن شیعه هستند و  این امر با حمایت مراجع بزرگ عراق و حمایت سیاسی و معنوی ایران صورت گرفته است.
 
وی بیان کرد: وضعیت عراق و سوریه نشان از تاثیرگذاری قدرت ایران در منطقه دارد طوری که در سوریه نیز با حمایت روس‌ها از ایران و هماهنگی روس‌ها با ایران، بشار اسد در قدرت باقی ماند.
 
نمی‌خواهیم هماهنگی علیه ایران در منطقه شکل بگیرد
 
سرلشگر صفوی اظهار کرد: انتخابات اخیر در سوریه نشان دهنده تدبیر ایران بود و محور ایران، عراق، سوریه و لبنان یک محور استراتژیک است و این یک واقعیت است که قدرت نفوذ سیاسی و معنوی ایران تا دریای مدیترانه کشیده شده و ما نمی خواهیم یک هماهنگی علیه ایران در منطقه شکل بگیرد.
 
وی با اعلام اینکه به ترکیه وعده هایی در مورد سوریه و عراق داده شده بود، گفت: ترک ها باید به این نتیجه برسند که دخالت آنان یک اشتباه بزرگ استراتژیک است.
 
به گفته وی امروز برای حمایت از مردم فلسطین باید با تقویت گروه‌های جهادی به ویژه در منطقه کرانه باختری که دو برابر جمعیت غزه را دارد، فشار بر صهیونیست‌ها را افزایش داد.  
 
وی یادآور شد: افزایش همگرایی کشورهای اسلامی و حمایت از سازمان های جهادی مثل حزب الله لبنان و جهاد فلسطینی و مقابله با گروه های تروریستی، تکفیری و سلفی از راهکارهایی است که می توان از آن برای حمایت از مردم فلسطین استفاده کرد.
 
 دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: امروز ضرورت دارد تا جبهه فراگیر منطقه ای و جهانی علیه اشغالگری در سطح حاکمیت ها و ملت ها در ابعاد فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در سطح جهان شکل بگیرد و قطب منطقه ای اسلامی برای حمایت از گردان های عزالدین قسام ایجاد شود.
 
حذف اقتصاد رژیم صهیونیستی از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی ضروری است
 
سرلشگر صفوی تصریح کرد: امنیت همه جانبه رژیم صهیونیستی در سطح داخلی و منطقه‌ای و بین المللی باید از طریق تضعیف امنیت روحی و روانی و امنیت اقتصادی و سیاسی  این رژیم، هدف قرار گیرد تا هزینه‌های حمایت این رژیم برای آمریکائی‌ها افزایش یاید. همچنین حذف اقتصاد رژیم صهیونیستی از اقتصاد منطقه‌ای و جهانی و تحریم کالاهای اسرائیلی می‌تواند ضربه مناسبی به این رژیم وارد سازد.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف صهیونیست ها تجزیه کشورهای اسلامی است، گفت: داعشی ها در عراق اعلام کردند هیچ کس حق ندارد حرکتی را علیه اسرائیل انجام دهد و یا در راهپیمایی شرکت کند و این امر نشان می دهد که این گروهها با اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس ارتباطات پنهانی دارند.