یک رسانه ترکیه‌ای از توطئه جدیدی پرده برداشت که آمریکا تلاش می‌کند با همکاری گروه تروریستی داعش اجرا کند، این رسانه از ظاهرشدن ابوبکر البغدادی در یک زره‌پوش آمریکایی خبر داد.

افشاگری رسانه‌ ترکیه‌ای: «ابوبکر البغدادی» در زره‌پوش آمریکایی؛ سرکرده داعش تحت نظارت آمریکاست+عکس

روزنامه ینی‌شفق نوشت ایالات متحده آمریکا برای توطئه جدیدی با همکاری داعش آماده می‌شود، اطلاعاتی فاش شده مبنی بر اینکه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، اقدام به بازجویی از دو هزار داعشی در اردوگاه‌های تحت سیطره حزب کارگران کردستان کرده و 140 نفر از این داعشی‌ها،‌ گذرنامه جعلی از آمریکا دریافت کرده‌اند.

این رسانه ترکیه‌ای افزود ایالات متحده، طرح‌های سری با هدف انتقال تروریست‌های داعشی از این منطقه از طریق عراق با اسامی و مدارک و گذرنامه‌های جعلی اجرا می‌کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا چندین منطقه از دیرالزور را به‌عنوان منطقه نظامی اعلام کرده و آنها را به‌روی ساکنان غیرنظامی بسته و مانع خروج آنها می‌شود، پنتاگون در مناطق تحت سیطره خود به بازجویی از داعشی‌های انتخاب‌شده می‌پردازد و پس از آن این افراد را به نقاط تجمع داعش در اردوگاه‌های مخصوص و بقیه را به اردوگاه‌های سری منتقل می‌کند که از سوی سیا مشخص شده است.

ینی‌شفق نوشت نمایندگانی از سازمان‌های اطلاعات فرانسه، انگلیس و اسرائیل از این اردوگاه‌های سری بازدید می‌‌کنند و کارت‌های شناسایی و گذرنامه‌هایی برای تسهیل خروج تروریست‌ها از طریق عراق میان آنها توزیع شده است.

این روزنامه تأکید کرد ابوبکر البغدادی سرکرده داعش تحت نظارت آمریکا فعالیت می‌کند. این روزنامه تصویری از وی داخل یک زره‌پوش آمریکایی منتشر کرده است، تروریست‌های فراری داعش از الباغوز هم صحت این تصاویر را تأیید کرده‌اند.