رهبر انقلاب اسلامی ایران با اشاره به اینکه نگاه مادی، پست و سودجویانه مستکبران سبب بدبختی مردم دنیا و خود آن‌ها شده است با مردم مظلوم می‌انمار که قربانی این نوع نگاه هستند ابراز همدردی کردند.
 فارس: در دیدار جامعه قرآنی با رهبر معظم انقلاب، که طبق روال هرساله در اولین روز ماه مبارک رمضان در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد پس از چند قرائت ابتدای این مراسم، گروه‌های هم‌خوانی «طارق و طا‌ها» از استان آذربایجان‌شرقی، شهر تبریز به صورت مشترک به اجرای برنامه پرداختند.

*قصری‌زاده قاری بین‌المللی که به شیوه ترتیل قرآن خواند

 «منصور قصری‌زاده» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات قرآن کشور مالزی در 21 سال پیش از این و حافظ کل قرآن کریم از ابتدای آیه 110 سوره مبارکه هود به صورت ترتیل تلاوت کرد.

در ادامه برنامه، «امین پویا» قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات روسیه و نفر دوم مسابقات قرآن کشور مالزی به تلاوت «سوره مبارکه ابراهیم» از ابتدای آیه 31 پرداخت که تلاوت زیبای پویا تحسین حاضران در مجلس را برانگیخت.

*نوجوانان قاری این محفل همگی به سبک «مصطفی اسماعیل» خواندند

 «رامین برادران» قاری نوجوان مشهدی نفر بعدی بود که به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «ق» به سبک تلاوت استاد مصطفی اسماعیل پرداخت.

تلاوت جمعی گروه جمع‌خوانی «یس» از ابتدای «سوره مبارکه «إسراء» برنامه دیگری بود که به نحو احسن اجرا شد، گروه جمع‌خوانی «یس» سال 1375 تشکیل و 11سال بعد یعنی در سال 1386 موفق به کسب رتبه نخست کشور شد، همچنین «مسعود نوری» قاری ممتاز قرآن کریم در ادامه این مراسم به تلاوت، از ابتدای «آیه 138 سوره مبارکه آل عمران» پرداخت.

اجرای برنامه ابتهال تسبیح دهم از تسبیحات ماه مبارک رمضان توسط «محمود لطفی‌نیا» قاری بین‌المللی قرآن کریم از استان گیلان به همراه تلاوت از ابتدای «آیه 56 سوره مبارکه عنکبوت» توسط «سید جواد حسینی» قاری بین‌المللی و نفر اول بیست و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی از مشهد دیگر برنامه‌های این محفل نورانی بود.

*چفیه‌ای که به رهبر معظم انقلاب اهداء شد

تلاوت جمعی نوجوانان اصفهانی با عنوان «گروه جمع‌خوانی بیّنه» از ابتدای آیه 135 سوره «نساء» به سبک تلاوت استاد مصطفی اسماعیل لبخند رضایت را بر لبان رهبر معظم انقلاب شکوفا کرد، همچنین تلاوت، از ابتدای آیه 120 سوره «نحل» توسط «میثم التمّار» قاری و مبتهل از کشور عراق برنامه بعدی این نشست قرآنی بود که وی پس از تلاوت چفیه خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد.

اجرای برنامه جمع‌خوانی توسط گروه ملی مدیحه‌سرایی «پیامبر اعظم (ص)» که از ادغام گروه‌های مختلفی چون ثقلین، الغدیر، فجر، کوثر تشکیل شده است به همراه تلاوت از ابتدای آیه 28 سوره «احزاب» توسط «عادل‌الباز» قاری اهل کشور مصر که در پایان تلاوت مورد تفقد حضرت آقا قرار گرفت از برنامه‌های زیبای اولین شب ماه مبارک رمضان بود.

اجرای برنامه ابتهال توسط «محمد الهلباوی» و تلاوت از ابتدای سوره «فتح» توسط «سعید طوسی» قاری بین‌المللی قرآن کریم و مناجات خوانی توسط قاری و مؤذن حجت‌الاسلام «جواد رفیعی» از مشهد پایان بخش برنامه‌های محفل انس با قرآن کریم به میزبانی مقام معظم رهبری بود.

* گزیده سخنان رهبر معظم انقلاب در محفل انس با قرآن کریم

سخنرانی مقام معظم رهبری، اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت ایشان و افطار روزه همراه با نایب امام زمان (عج) از برنامه‌های پایانی این محفل نورانی بود.

ایشان با اشاره به اینکه باید از اعماق دل و همه زوایای جان خداوند را به خاطر انس با قرآن و لذت از تلاوت آن سپاسگذار بود، افزودند: این جلسات که عندلیبان قرآن در آن به تلاوت می‌پردازند؛ تأثیرات بسزایی در تعمیق عشق و ایمان ما به قرآن داراست.

لزوم عجین کردن محبت و اعتقاد به قرآن از دیگر محور‌های سخنان رهبر معظم انقلاب در این محفل نورانی بود.

ایشان این مسئله را سبب تبدیل عرصه به عرصه عمل به قرآن کریم دانسته و افزودند: در این صورت شاهد توفیقات پی در پی خواهیم بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی انس و آشنایی کنونی ملت ایران با قرآن کریم را قابل مقایسه با پیش از انقلاب اسلامی و سال‌های نخستین پس پیروزی از آن ندانستند و در این باره افزودند: جوانان، زنان و مردان ما در انس با قرآن پیشرفت کرده‌اند.

ایشان ضمن تأکید بر اجتناب از سرسری خواندن قرآن کریم فرمودند: باید بر روی تک تک کلمات و ترکیبات قرآن کریم تدبر کرد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرآن را حلّال تمام مشکلات فرزندان آدم (ع) دانسته و در این باره افزودند: عزت، رفاه، پیشرفت مادی و معنوی، اخلاق و غلبه بر سلطه دشمنان همگی از راه اجرای فرامین قرآن امکان پذیر است؛ این وعده الهی است و تجربه نیز آن را نشان داده است.

ایشان مشکلات کنونی جامعه بشری را محصول تسلط نگاه مادی، پست و سودجویانه دانستند و با اشاره به اینکه این نوع نگاه همه دنیا و صاحبان خود را بد بخت کرده‌ است، افزودند: نتیجه نگاه مادی سودپرستانه و دور از معنویت به کارگیری قدرت نظامی، اطلاعاتی و سیاسی در راه ظلم به بشر و استثمار آن‌ها شده است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به بکارگیری علم و صنعت از سوی صاحبان نگاه مادی برای بدبخت کردن مردم افزودند: امروز در می‌انمار هزاران انسان بر اثر جهالت و تعصب کشته می‌شوند در حالی که مدعیان دروغین حقوق بشر لب‌تر نمی‌کنند و همانهایی که برای حیوانات دل می‌سوزانند اینجا در برابر کشتار یک عده انسان بی‌گناه سکوت کرده‌اند و آن را توجیه می‌کنند.