رَگی در بدن که بعضی از انسان ها را نفرین میکند!

قدس انلاین_مصطفی لعل شاطری: یکی از بیماری هایی که در چند ساله اخیر متاسفانه رواج فراوانی در میان تمام اقشار جامعه یافته است، گرفتگی و انسداد عروق و رگ های بدن می باشد که گاه منجر به فوت افراد می گردد؛ اما جالب است بدانید دستورالعمل های اسلامی برای عدم ابتلا به این بیماری، توصیه هایی بسیار آسان را بیان داشته اند!

در این باره امام صادق (ع) می فرمایند: در هنگام فصل خرما چینی فراوان بادنجان بخورید؛ چرا که آن شفای هر درد است، به نحوی که بر روشنی چهره می افزاید، قوای جنسی را افزایش می دهد و رگ های (گرفته) را نرم و باز می نماید، و همچنین امام کاظم (ع) می فرمایند: به مصرف نیشکر بپردازید، چرا که آن گرفتگی مجاری و رگ ها را بر طرف می نماید و در آن هیچ عارضه ای نمی باشد و امیرالمونین علی (ع) برای رفع این بیماری مصرف انجیر را توصیه می فرمایند.

علاوه بر این یکی دیگر از عوامل پیشگیری کننده از بیماری رگ های بدن صرف شام می باشد، چنانچه امام صادق (ع) می فرمایند: لا تَدَعِ العَشا وَلو بِثَلاث لُقَمِ بِمِلحِ. مَن تَرکَ العَشا لَیلَه ماتَ عرقُ فِی جَسَدهِ و لا یَحیا اَبَدا؛ شام خوردن را ترک نکنید، هر چند به اندازه سه لقمه نان و نمک باشد؛ زیراکه هر کس یک شب شام خوردن را ترک نماید، یک رگ در بدن آن می میرد و این رگ هرگز زنده نمی شود و همچنین امام رضا(ع) در این باره بیان داشته اند: در بدن رگی وجو دارد که آن را «عَشا»(شام) می گویند. اگر شخصی شام خوردن را ترک نماید، آن رگ تا صبح او را نفرین می کند و می گوید: «خداوند تورا گرسنه بدارد چنانکه مرا گرسنه داشتی، و تشنه بدارد چنانکه مرا تشنه نگه داشتی». پس مبادا کسی از شما خوردن شام را ترک کند، هر چند به اندازه یک لقمه نان یا جرعه ای آب باشد.

منابع:
1- بحار الانوار، ج66: 223، 215، 186، 189.
2- الکافی، ج6: 289، 364.
3- مکار الاخلاق، ج1: 363، 389.
4- دانشنامه احادیث پزشکی، ج1: 237، 239.

انتهای خبر/ قدس آنلاین / کد خبر: 178219